Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:18:57 GMT

از ممنوعیت کارگردانی تا جیمی جامپ اعتراضی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۲۶۴

از ممنوعیت کارگردانی تا جیمی جامپ اعتراضی

جیمی جامپینگ، توقیف سریال کمدی «کتونی زرنگی»، دو سال ممنوعیت کاری و احتمال ساخت فیلمی جدید، عمده محورهای گفت وگو با علی ملاقلی پور ـ کارگردان ـ است که با حضور در نشست ایسنا مطرح شد.

بخش نخست این گفت وگو که پیشتر منتشر شد، به موضوع نماهنگ «مسافران خورشید» اختصاص داشت که علی ملاقلی پور به تازگی برای پخش از شبکه های تلویزیونی با موضوع محرم در مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) کارگردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مشروح گفت وگوی ایسنا با این کارگردان در بخش دوم درباره سریال توقیفی «کتونی زرنگی» و وضعیت تلویزیون و سینما را می خوانید.
 

بعد از ماجرا «کتونی زرنگی» ممنوع کار شدم

ملاقلی پور در ابتدا تصریح می کند: «من بعد از ماجرای «کتونی زرنگی» ممنوع کار شدم. ماجرا کتونی زرنگی خیلی سنگین است و باز کردن ماجرای آن در اینجا نمی گنجد. در حال حاضر من فقط مستند می توانم در تلویزیون کار کنم و کسی هم پاسخگو نیست. این اتفاق به مضمون «کتونی زرنگی» هم ربطی ندارد.»

این کارگردان درباره کیفیت سریال توقیفی «کتونی زرنگی» که از سوی برخی زیر سوال می رود و علت پخش نشدن این مجموعه از تلویزیون عنوان می شود، می‌گوید: «باید به شما بگویم آقای شاه آبادی، معاون وقت سیما کار را خیلی پسندید و بسیاری از مدیران تلویزیون معتقد بودند که اگر کار پخش می شد، شما سری دو و سه آن را نیز می توانستید بسازید. خیلی ها معتقدند این سریال نه تنها به لحاظ محتوا مشکلی ندارد بلکه به نفع تلویزیون نیز هست. بر این اساس کسی که این حرف را می‌زند که کیفیت کتونی زرنگی پایین است، دهن بین است و خودش کار را ندیده است. خیلی سربسته بخواهم بگویم، دو جای دیگر با هم دعوا داشتند، یکسری پروژه ها و افراد را می‌خواستند بزنند و ما قربانی شدیم. سوالی که هست اینکه اصلا چرا تلویزیون در دوره‌های مختلف جواب خبرنگاران و افراد را نمی‌دهد؟ حتی کسی نیست به ما بگوید که پیگیر باشیم یا نباشیم؟»

او ادامه می‌دهد: «خیلی کلی‌تر بخواهم بگویم ماجرا از این قرار است که برخی از آدم‌های فرهنگی در جایگاه فرهنگی ننشسته‌اند. اساسا بحث، فقط من نیستم. من اگر به عنوان فیلمساز به خودم نگاه می کردم، با پیش آمدن داستان ممنوعیت کاری باید افسرده می شدم. اما من غایت خودم را انسانیت می دانم و شغل تعریف نهایی من نیست که با گرفته شدن شغل یا جایگاهی بگویم که حالا چه می شود؟»
 



آدمی نیستم که هر کاری را تأیید کنم

ملاقلی‌پور درباره حواشی مرتبط با اظهارنظرهایش پس از توقیف سریال، می‌گوید: «همین جا هم می گویم، من آدمی نیستم که هر کاری که انجام می‌دهند را تأیید کنم. من مسلمان هستم و باید آزاده باشم. ما باید خودمان را به اسلام و حقیقت نزدیک کنیم. اگر جایی کار خوبی صورت گیرد خب خیلی خوب است ولی اگر کار غلطی انجام شود، من شخصا آدمی نیستم که تسامح کنم.»

او ادامه می‌دهد: «منِ کارگردان که درباره عاشورا کار می سازم، باید هزینه بدهم و فرقی ندارد که خطا از جانب مردم باشد، از دولت یا یک ارگان باشد. حالا ممکن است من اشتباه فهمیده باشم و سر این موضوع می توان بحث کرد. اگر این مشکل وجود دارد، مشکلِ تبیین وجود دارد. در کشوری که مبنا و حرکت آن به سمت خداست، تبیین اهمیت دارد. یعنی ما نمی توانیم حرکت کنیم و بعد برای آن منطق بافی کنیم. هنرمند نمی تواند خارج از ذهن خودش کار کند، مگر هنرمند نباشد و صرفا به دنبال پول باشد.»

توقیف «کتونی زرنگی» جمعیت زیادی را ناامید کرد

این کارگردان و فیلمنامه نویس همچنین بیان می‌کند: «مهمترین اتفاقی که درباره سریال «کتونی زرنگی» افتاد، این بود که جمعیت زیادی هنرمند جوان که تمام دلشان به پخش شدن کار بود، با توقیف این سریال ناامید شدند. هر چقدر نماهنگ «مسافران خورشید» در اندازه انتظار یک نماهنگ تأثیرگذار بوده، «کتونی زرنگی» هم در انتظار یک طنز خانوادگی تأثیرگذار بود. اگر کسی می گوید این سریال بار هنری ندارد، خب کاری ندارد، دو یا سه قسمت از آن را پخش کنند. کما اینکه ما آمدیم برای اینکه این اشتباه را برملا کنیم، برای یکسری خبرنگاران و منتقدان از طیف های مختلف، در باشگاه فیلم سوره کار را پخش کردیم و مطالبی نوشته شد که این کار حتی به نفع تلویزیون نیز هست. من یقین دارم که اگر «کتونی زرنگی» بیرون بیاید، در حد خودش باعث تغییراتی درون سازمان صداوسیما خواهد شد، چون اسامی آدم‌هایی که سریال را توقیف کرده‌اند، مشخص خواهد شد.»

ملاقلی‌پور ادامه می‌دهد: «مدیر، نمی‌خواهد هزینه بدهد که کار پخش شود. این در حالی است که کار ما ناظر کیفی داشت؛ سید جواد موسوی که کارهای معروف کمدی را نظارت کرده است، ناظر کیفی سریال ما بود. ایشان می گفتند آنچه درباره کیفیت و مفهوم این سریال می گویند، نادرست است. هرجا که خواستید من مصاحبه می کنم. کلی شورا و ناظر باتجربه و بعد دوباره کار به بازبینی‌های پخش می رود که آن هم یک گیت جدا است. شبکه هم که اصلا حسابش جداست. سریال از این همه گیت رد شده است. اصلا مگر می شود کسی در تلویزیون با این همه گیت، وسیله ای را با خودش ببرد؟!»

این نویسنده و کارگردان با اشاره به این نکته که تلویزیون باید پای کارهایی که می‌سازد، بایستد، می‌گوید: «به نظر من تلویزیون باید کمی به این سمت برود که پای کاری که می سازد، بایستد. در حال حاضر ممیزی لحظه‌ای داریم. مگر سریال بخش خبری است؟!»

در این زمینه بخوانید:

علی ملاقلی‌پور: اگر دنبال پول بودم سریال می‌ساختم نه نماهنگ محرمی

نمی‌توانم بگویم هم مسلمان هستم و هم به سیاست وارد نمی‌شوم

ملاقلی‌پور درباره شیوه اعتراض خود به نحوه اکران فیلمش در قالب جیمی جامپینگ که هفت سال قبل اتفاق افتاد و منجر به بازداشت موقتش شد، نیز اظهاراتی را مطرح کرد. او درباره این موضوع می‌گوید: «پدر من در حوزه سیاست ورود نمی کرد و بارها به من گفته بود که وارد سیاست نشو، ولی من با علم به این ماجرا نمی توانم بگویم هم مسلمان هستم و هم به سیاست وارد نمی شوم. اگر من سیاست را نمی فهمم، خب به من بگویند. من دین و سیاست را با هم عجین می دانم. انسان با تمام افکارش زیست می کند.»

با جیمی جامپینگ فروش فیلمم را حفظ کردم

او با تصدیق اینکه اگر به گذشته بازگردد، باز هم این کار را انجام خواهد داد، اظهار می‌کند: «دستاورد این اعتراض آن بود که سانس‌ها و سینماهای ما را به ناحق گرفتند و این در ذهن تاریخ باقی ماند که حق من خورده شد. تمامِ من کارگردانی نیست. ته قضیه اگر کاری به من ندهند، کارگری که می‌توانم انجام دهم. پس در نهایت من ضرری نخواهم کرد. آن اعتراض و در آن شکل، حسنش این بود که با همان سینماهایی که از من کم شد، فروش فیلمم حفظ شد. خیلی‌ها می‌رفتند سینما و می‌گفتند بلیط فیلم کارگردانی را می‌خواهیم که به وسط زمین فوتبال پریده است!»

این هنرمند اضافه می‌کند: «سوالی که وجود دارد، این است که چرا حق اعتراض وجود ندارد؟ آن زمان به من گفته شد که اعتراض نکن. وقتی دریچه‌ها بسته می‌شود، انفجار از یک جایی شکل می‌گیرد و من باید این کار را انجام می‌دادم. الان کارگردان چگونه باید اعتراض کند که صدایش شنیده شود؟ راهی وجود ندارد و دوباره به نقطه اول باز می گردیم. من با علم به اینکه جیمی جامپینگ چه تبعاتی دارد، این کار را انجام دادم. سوال اینجاست که بعد این همه سال ساز و کار منطقی اعتراض چیست؟»

او اضافه می‌کند: «وقتی ساز و کار منطقی وجود ندارد، ساز و کار اعتراض غیر منطقی به وجود می‌آید و افراد خودشان می‌سازند. برای مثال فیلم شما به جشنواره نمی‌رود و بعد متوجه می‌شوید که چهار تا فیلم را با زد و بند به جشنواره راه داده‌اند اما فیلم شمایی که طبق قوانین آماده تحویل داده‌اید، کنار گذاشته‌اند و بروید به دبیر جشنواره بگویید که چرا فیلم من در جشنواره نیست و بگوید حق اعتراض نداری، برو بیرون! اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟ اولین چیزی که به ذهن فرد می‌رسد این است که ای کاش می‌توانستم صدایم را برسانم.»

نمایی از سریال کتونی زرنگی

با هنرمندان دیالوگ برقرار کنید

ملاقلی‌پور در آخر درباره چشم‌انداز «کتونی زرنگی» چنین اظهار می‌کند: «با این روندی که داریم طی می کنیم، من چشم انداز خوبی نمی بینم. نه فقط برای «کتونی زرنگی». کتونی زرنگی یک قطعه کوچک از یک پازل است. ما باید درباره کلیت جریان‌ سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود، فکر کنیم که به کدام سمت می‌رود؟ بسیاری از سریال‌هایی که پخش می‌شوند، اصلا در شبکه‌های مجازی و در بین مردم درباره آنها صحبت نمی‌شود. علت هم این است که در فضای هنر جایی برای نفس کشیدن وجود ندارد. بیشتر هنرمندان مسأله‌شان این است که دیالوگ با آنان برقرار نمی‌شود. الان خودم نمی دانم در چه وضعیتی هستم و نمی دانم که می توانم کار سینما انجام دهم یا نه. با یک تهیه کننده قرار است که صحبت کنم و اولین چیزی که به او خواهم گفت این است که اول استعلام بگیرد که من اجازه کار در سینما دارم یا خیر.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی ملاقلی پور سریال کتونی زرنگی ملاقلی پور کتونی زرنگی وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون

پیمان جبلی در حالی از بررسی چند عنوان جدید برای شروع تولید الف ویژه‌هایی در فضای تاریخی و دینی خبر می‌دهد که در این حوزه سال‌هاست بسیاری از کارشناسان به کم‌کاری‌هایی اشاره دارند خصوصاً ساخت سریال و فیلمی درباره امام صادق(ع) که ضرورت آن احساس می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اگرچه تلویزیون این روزها مشغولِ ساخت سریال «سلمان فارسی» و آماده‌سازی مراحل تولید سریال «موسی(ع)» را  در دستور کار خود دارد اما از سال‌های قبل درباره ساخت نسخه سریالی «ملک سلیمان» صحبت می‌شد یا مراحل پژوهش ساخت سریالی درباره شهیدان صیاد شیرازی و حسن باقری و برخی از مجموعه‌های «الف ویژه» دیگر؛ اما همه این‌ها در همان مرحله گفتار باقی مانده و خبری از تولید آنها نشده است. در حالی که هر روز خلأ ساخت سریال‌های مذهبی بیشتر احساس می‌شود.

سریال‌هایی که هر بار روی آنتن آمده‌اند توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبین را به جعبه جادو جلب کرده‌اند. یا به نوعی دوباره مخاطب را با آنتن تلویزیون آشتی می‌دهد که این روزها کمتر کارهای جان‌دار با محتوا می‌بینند. این تأثیرگذاری حوزه دینی و مذهبی تلویزیون با سریال‌های «امام علی(ع)»،‌ «مختارنامه»، «یوسف پیامبر»، «اصحاب کهف»، «امام رضا»، «تنهاترین سردار» و حتی «صاحبدلان» که این روزها دوباره تکرار می‌شوند نشان داده که چقدر مؤثر، مفید و پرطرفدار است. اما سال‌هاست که به‌غیر از گام برداشتن برای ساخت سریال «سلمان» و «موسی(ع)»، کاری برای امامان معصوم انجام نمی‌دهیم.

تماشای سریال‌های دینی، جوانان را به مطالعه تاریخ اسلام علاقه‌مند کرده است

همیشه سریال‌های دینی و مذهبی باعث شده‌اند بسیاری از افراد به‌ویژه جوانان به مطالعه تاریخ اسلام علاقه‌مند شوند. فارغ از هر نوع پرداخت دینی و مذهبی دیگر، اولویت ما باید ائمه معصومین(ع) باشد و محدودیت در به‌تصویر کشیدن چهره امامان معصوم بهانه خوبی برای نپرداختن به زندگی آن بزرگواران نیست. اکنون پرداختن به شخصیت امام صادق(ع) و ابعاد علمی و فقهی زندگی ایشان، ضروری به‌نظر می‌رسد.

در تحقیق و بررسی‌ها آمده که قرار بود دهه 1380 تلویزیون سریالی ویژه امام صادق(ع) ساخته و پرداخته کند. اتفاقاً آن روزها نام مهدی سجاده‌چی هم به‌عنوان نویسنده این سریال تلویزیونی اعلام شد. اما برای این کار هیچ‌وقت اتفاقی نیفتاد تا به مراحل تولید برسد و یک تیم سوری و کویتی وارد عمل شدند و سریالی به‌نام «امام الفقها الصادق(ع)» جلوی دوربین بردند در حالی که قرار بود سریال این حضرت ابتدا در صداوسیمای جمهوری اسلامی ساخته شود. «سامی جنادی» نام کارگردان سوری این سریال است.

در خلاصه داستان این سریال، آمده است: گفته شده او (امام صادق(ع)) نخستین مدرس علم کیمیا بوده است که جابربن حیان به‌دست او پرورش یافته است و «صادق» خوانده شده است. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که این سریال با توجه به نامش نگاهی به تربیت شدن ائمه اربعه اهل‌تسنن به‌دست مبارک امام صادق(ع) داشته باشد.

خبرهایی از ساخت سریال امام صادق(ع) پخش شد اما خودِ سریال آماده نشد!

بالأخره هر کمپانی، تلویزیون و نهاد فرهنگی در کشورهای مختلف، سَنگ فرهنگ و اندیشه‌های خودش را به سینه می‌زند و اگر ما همین‌طور در ورطه غفلت به‌سر ببریم، از دین، دیانت، تمدن و فرهنگ‌مان چیزی باقی نمی‌ماند و همه را با ساخت آثار فرهنگی و هنری خاصّ خودشان مصادره می‌کنند، در صورتی که همگان می‌دانند امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه‌اند و شیعه باید حرف‌های جدّی درباره این امام همام بزند. در سال 1382 خبرهایی درباره ساخت سریال امام صادق(ع) در سیمافیلم منتشر شد و اما هنوز منتظریم تا این مفاهیم ارزشمند را جلوی دوربین ببینیم.

اما نه‌تنها خبری از این سریال نشد بلکه سال‌های بعد کاری تحت عنوان «جابربن حیّان» به آنتن رسید که در گوشه‌ای از اتفاقات شاگرد معروف حضرت یک نگاه کوچک و کوتاهی به حضرت داشت و کماکان تلویزیون خودش را درگیرِ سریال‌های سطحی، پیش‌پاافتاده، زودگذر و تحت لوای لوکیشن‌های آپارتمانی کرده است. شاید به این باور نرسیده که چقدر فرهنگ دینی و اسلامی ما نیازمند کارهای مؤثر و باورساز است.

بعد از این‌همه سال هنوز هم مهدی سجاده‌چی به‌عنوان نویسنده آن سریال دغدغه‌ دارد برای امام صادق(ع) کاری ساخته شود. او همچنین چندی قبل به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفته بود: آن زمان این روال بود که زندگی ائمه اطهار در تلویزیون به‌تصویر کشیده شود اما بعد از مدتی اشتیاق و انگیزه، به‌یک‌باره اراده دوستان برای انجام چنین کار مهم و مؤثری، در سیما فیلم به پایان رسید. در میانه‌های راه تحقیق، پژوهش و نگارش، کار متوقف شد و تا امروز هم هیچ خبری از آن نشد. نه‌تنها در این سال‌ها هیچ صحبت دیگری با من نشد و حتی جایی ندیدم دغدغه‌ای برای ساخت سریالی درباره امام صادق(ع) به‌وجود بیاید. "به‌سراغ این وقایع مهم تاریخی و مذهبی نرفتن کار اشتباهی است و یک طیف گسترده‌ای از مخاطبین را از دست می‌دهد."

غربی‌ها با سریال‌هایی به دنبال تحریف در دین و تاریخ‌اند

اساساً باید از مدیران مربوطه پرسید که وقت آن نرسیده کاری برای شیعه، رئیس مذهب شیعه و آغازگر فصل جدیدی از اتفاقات شیعه، ساخته شود؛ البته درست است که ما درباره احیای فرهنگ جهاد و شهادت در ساخت یک کار خوب برای خانواده‌های شهدای‌مان، هم نتوانسته‌ایم کار تأثیرگذار و فاخری ارائه دهیم اما جامعه دینی و مذهبی ما منتظر یک نگاه شیعه در یک مجموعه تلویزیونی به‌نام امام صادق(ع) است.

هر روز این خلأ جدّی‌تر می‌شود؛ چون به کارهای زودبازده و اصطلاحاً کم تأثیرگذار بیشتر بودجه و میدان اختصاص داده می‌شود که هیچ‌کدام نتوانسته‌اند اقبال مخاطب را نسبت به خودشان جلب کنند. در حالی که هنوز مخاطب طرفدار همان قدیمی‌ها و نوستالژی‌های تلویزیونی است که بخش عمده‌ای از آن‌ها به همین آثار مذهبی و دینی برمی‌گردد. اما چرا امروز بیش از هر برهه‌ای اهمیت دارد واردِ ساخت کارهای دینی و مذهبی بشویم و یا این حوزه را بیشتر جدّی بگیریم؟! چون غربی‌ها با ساخت سریال‌ها و فیلم‌های نامربوط تیشه به ریشه اعتقادات و شرعیات دینی جوامع اسلامی می‌زنند باید از آثار دینی و مذهبی حمایت کرد، البته کارهایی می‌سازند که در داخل توجهات بسیاری را جلب می‌کند اما به‌لحاظ بین‌المللی نتوانسته‌اند تأثیرگذاری داشته باشند.

علت ممنوعیت سریال مصری "حشاشین"؛ تحریف تاریخ ایران

گفت‌وگو با رئیس صداوسیما درباره فقدان آثار دینی و الف ویژه 

با پیمان جبلی رئیس صداوسیما درباره این خلأها و کمبودها و همچنین کم‌کاری که در حوزه ساخت آثار درباره فلسطین و حقایقی از جنایت‌های اسرائیل صحبت کردیم؛ او با اشاره به اضافه شدنِ چند الف ویژه جدید به خبرنگار تسنیم گفت: «یکی از دستورکارهای جدّی سیمافیلم در سال جاری تعیین عنوان سوم الف ویژه تاریخی که کلید بخورد و  تولید آنها آغاز شود. در حال حاضر دو سه عنوان در حال بررسی است. علی‌رغم اینکه تولید الف ویژه‌ها هزینه سنگین و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و زمان‌مندی را نیاز دارد اما فکر می‌کنیم علاوه بر این دو سریال الف ویژه که در دست ساخت داریم بایستی یک یا دو عنوان دیگر پیش تولید آن را آغاز کنیم تا به تدریج الف ویژه‌های فعلی به مراحل پایانی‌اش می‌رسد وارد تولید و پس‌تولید سریال‌های بعدی برسیم. امیدواریم بتوانیم به گونه‌ای طراحی کنیم در طول سال‌های آینده هر هفته یک اپیزود الف ویژه پخش کنیم و متناسب با تولید ان‌شاءالله این تأمین را در جدول پخش‌مان داشته باشیم.»  

«وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!

وی در خصوص کم‌کاری‌ها در حوزه ساخت آثار درباره فلسطین به این نکته اشاره کرد: حتماً درباره جریان تحریف در این حوزه درست اشاره کردید. چون دشمنان با برنامه‌هایی که در هالیوود و نتفلیکس می‌سازد عملاً تلاش می‌کنند یک موضوع حق را به باطل تبدیل کند و واقعیت را در مقابل چشم جهانیان تحریف کند. وظیفه ما بسیار سنگین است. شاید توانایی‌های فنی ما با کشورهای غربی برابری نکند اما حرف حقی که ما، مردم فلسطین و مردم منطقه می‌زنند قطعاً بر فناوری غلبه پیدا می‌کند؛ همان‌طور که در ماجرای طوفان‌الاقصی و ماجرای غزه همگان حقیقت‌ها را دیدند.

باید به سرعت عقب‌ماندگی‌مان را در حوزه فلسطین جبران کنیم

جبلی در خاتمه افزود: با ابزار فیلم و سریال‌سازی می‌توانیم ‌این منطق را به مردم منتقل کنیم که زوال اسرائیل نزدیک است. ما در صداوسیما پذیرای طرح‌های خوب در زمینه تولید فیلم و سریال هستیم؛ باید به سرعت عقب‌ماندگی خود را در این زمینه جبران کنیم. نباید روزی فرابرسد که شاهد آزادی فلسطین باشیم و ما به عنوان رسانه کاری در شأن آن روز انجام نداده باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد» در تلویزیون
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟